Avtor |
Sporočilo |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
31 Dec 2007 19:28 |
|
Ker je meni Spitfire pravi lepotec sem se odločil da naredim model tega letala.
Načrt je skoraj gotovo risal strojnik,ker je res izdelan v detajle in je originalno mišljen za elektro pogon (za motorje 500-600). Jaz sem se odločil da ga bom naredil v izvedbi z 6,5ccm bencinskim motorjem.Temu so botrovale spremembe v načrtu predvsem v smislu ojačitev v celoti.
Prilagam sliko načrta:
Ker je potrebno izšniclat zelo veliko sestavnih delov in le te tudi zlepiti sem tuhtal kako naj jih zlepim vse skupaj da ne bo trup zategnjen in kriv v vse smeri.Ko sem izrezal rebra trupa sem jih enostavno obrisal in izrezal še nosilce teh rebr.Te nosilce sem zalepil na ustezno podlago; razmak med nosilci rebr mora seveda biti isti kot je razdalja med rebri,pazil pa sem tudi na soosnost nosilcev zato ima vsak narisano srednjico.Luka- o tem sem ti govoril.
Tule sta sliki kako zadeva izgleda:
Naslednjič objavim sliko vseh sestavnih delov trupa(rebra in razni nosilci)-seveda ko bodo narejeni.Ker se vse izdeluje iz vezane plošče mi gre počasi ker se naveličam rezljanja.Upam da bo zadeva letela do poletja...
LP,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY
Nazadnje urejal/a Vinny 28 Jan 2008 22:31; skupaj popravljeno 1 krat |
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
03 Jan 2008 21:01 |
|
Tale tvoj post sem videl že kmalu po tem ko si ga objavil, ampak sem čisto pozabil odgovorit.
Ko sem videl tole fotografijo z načrti, sem se spomnil tvojega načrta, in popovnoma ti verjamem, da še sanjaš o "šniclanju"
Sem pa ugotovil da imam tale tvoj načrt še nekje na računalniku, tako da sem na hitro pogledal tudi kako je narejen trup. Tudi sam lahko potrdim da je precej zakompliciran, tako da razumem da si šel delat negativna rebra. Glede na to da ima dve letvici po celi dolžini trupa bi bila mogoče ena možnost še da bi na ravnino v razmakih kakšen cm (da bi lahko umes šlo rebro) pritrdil lesene kvadre enake višine, nanje narisal srednico, in na srednico simetrično postavil obe letvici in nanje rebra. Tako bi izdelal spodnjo polovico trupa, jo plankiral da bi postala dovolj torzijsko toga in nato izdelal še zgornjo polovico.
To je pač samo en način. tvoj je sigurno odličen, vendar si imel še precej dodatnega dela z izdelavo negativnih reber.
Lp: Luka |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
04 Jan 2008 15:53 |
|
Ja, priznam da je zadeva malo zakomplicirana in res je bil v bistvu dodaten del s temi rebri,ampak vse ima svoj namen.
Upam,da bo tudi model vsaj tako dobro letel kot je zakompliciran za narest.
Pri bencinarjih so drugačne vibracije in vse mora biti bolj togo.Osebno rad dodatno ojačam krila,trup itd. iz enega samega razloga-če ima gravitacija slab dan nočem da je že na prvem srečanju z njo vsega konec še preden se kaj začne...
Fora je v tem da bo sama izdelava tega modela vzela ful cajta in me bo kap če ga bom razletu že s testnim letom.Če bi se striktno držal načrta bi bila tvoja varianta lažje izvedljiva-tako sem pa kar nekaj stvari spremenil in dodal in se na koncu odločil po svoje.Sem pa vesel vsakega komentarja in idej kako kaj izboljšat itd.
Kakorkoli že-sliko sestavnih delov trupa bom kmalu prilepil na forum.Zdaj pa grem šniclat.
Lp,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
04 Jan 2008 19:16 |
|
Evo slike reber in še par drobnarij ,ki spadajo k trupu.Sicer je malo za videt,ampak dela je bilo pa kar dost.
Lp,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
04 Jan 2008 21:46 |
|
Matjaž: Kako boš pa z podvozjem? A niso bili eni projekti, da bi naredu zložljivga? |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
05 Jan 2008 15:38 |
|
Uvlačljivo podvozje bom skenslal,ker sem potem res vezan na lepo urejeno pisto-le te pa v Žireh ni.
Ta model sem si zamislil pač tako, da bom lahko z njim pristajal kjerkoli.
Če bo podvozje -bo klasično,itak bi mi pa uvlačljivo podvozje domače izdelave(kupiti ga še ne mislim,ker bi za ta denar dobil že soliden model) delalo problem že zaradi prostora,ki bi bil res zelo omejen da ne omenjam še dodatne teže.
Rad bi ga naredil čim lažjega,trdno grajenega in hitrega.
Tako,da bo ta tip podvozja moral počakati na kakšen drug model.
Lp,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
28 Jan 2008 23:24 |
|
Lep pozdrav vsem skupaj!
Nekaj malega se je spet premaknilo pri Spitu in sicer:
Zlepil sem trup-takole izgleda v ''držalu''.Trupa nisem lepil vse naenkrat,ampak sem začel ven iz sredine proti nosu in na koncu še repni del.
Takole izgleda osnovna konstrukcija trupa in je težka 210 gramov.Veliko pri tej teži odnese požarna stena in pa smrekove letvice.
Prilagam pa še sliko reber za krilo.Reber je kar 12 parov,kar je sorazmerno veliko za razpon krila 132 cm. Izdelava le teh mi je pa res vzela ogromno cajta,ker je vse ''hand made''.Vsa rebra so narejena iz 4mm vezane plošče(topol),njihova masa pa znaša 170 gramov.Na sliki ni občutka o velikosti-recimo rebro W3,ki je največje je dolgo približno 30cm.Ko vse skupaj držiš jih je kar fajn za obe pesti.
Če bo vzletna masa modela do 2500 gramov sem zmagal glede na materiale,ki jih uporabljam za izdelavo.
To je zaenkrat vse,
LP,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
29 Jan 2008 02:15 |
|
Super. Če bo sam polovico tuk dobr letu kot trenutno zgleda model bo odlično letu
A zdej si z šniclanjem končau? Kej sledi naprej? |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
29 Jan 2008 15:43 |
|
Zdaj me najprej čaka lepljenje krila in izdelava repnega dela.
Repni del bom naredil iz 10mm balze.Bo kar s celga narejeno,da ne bo zadnji del trupa prelahek pa še precej lažje ga bo za narest.
In ja 95% šniclanja je mimo-hvala sebi,hvala Bogu da sem se ga končno znebu..
Takoj,ko bo kaj več za videt bom pa prlimal slike.
LP,Matjaž :D |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
David
Pridružen/-a: 31.01. 2008, 20:55
Prispevkov: 6
|
Objavljeno:
31 Jan 2008 21:13 |
|
Tamal (beri Aljaž) mi je pokazal tale forum in sm si reku, da se morm logirat in spustit vsaj en komentar! Matjaž, kva nej rečem, boljšga modela nebi mogu zbrat!! ZAKON!!! To pridem pogledat!!! To so bile najine sanje, že v tistih "najinih" pionirskih časih.
Med prebiranjem tvojih komentarjev sem naletel tudi na to, da pri sestavljanju modelov še vedno rad daš veliko pozornost na trdnosti - ojačitvi, kar isto izvira iz najinih časov "Cessne 150", lahko bi jima rekli leteči trdnjavi.
Uglavnem, všeč mi je, ko vidim, kako ste se modernizirali in kako je napredoval ŽIROVSKI MODELARSKI SVET, upam pa, da dobite še kkšen meter asvalta. Ta bi vam odpru še druge dimenzije (zložljiva kolesa, mitinge itd). |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
01 Feb 2008 18:54 |
|
David kva naj rečem na tale post...Res si me pozitivno presenetil s tem ko si se oglasil-lepo od tebe.Želim si,da bi tudi ti letel in bi bilo spet kot v starih časih...
Vsi,ki prebirate te vrstice in ta forum-David je človek s katerim sva davnega leta 1994 zaorala v svet modelarstva.Mislim,da sva se prva v Žireh začela ukvarjati z RC modelarstvom ,ne bom se pa stavil.To so bili res pionirski cajti-skupaj sva naredila ogromno neumnosti in se iz njih tudi veliko naučila.
Ko nimaš nikogar za vprašat kako in kaj se moraš pač po svoje znajti...
In ja skupaj sva naredila vsak svojo cessno,vsaka od njih je preživela skoraj apokaliptična strmoglavljenja in udare ob tla,pa se je zadeva še kar skupaj držala.
Zato sva velikokrat rekla''danes je lep dan-greva letet z letečo trdnjavo''.
Naj pojasnem zakaj si po Davidovem mnenju ne bi mogel izbrati boljšega modela.
Spitfire je bil za tiste čase v primerjavi z ostalimi letali (Fw-190,Bf-109,P-51Mustang,P-40Cobra, Zero A-6,Hawker hurricane itd.)eno stopničko višje.
Že sam njegov design ga je naredil pravega lepotca vizualno,njegova aerodinamična dovršenost in zmogljivost (za tiste čase revulucionarna elipsoidna krila) pa je naredila Veliki Britaniji asa,ki ga je unovčila med nemškimi napadi na Otok.
Njegov motor Rolls-Royce merlin je Spitfirea gnal do hitrosti,ki so mu še danes po sedmih desetletjih lahko v ponos obenem pa je bil edina stvar,ki so se je Nemci v Evropi resnično bali.
Spitfire je bil namreč nasplošno in v kombinaciji z radarji postavljenimi na angleški obali za nemško Luftwaffe tako poguben,da so kar za nekaj časa ukinili zračne napade.
Spitfire je poosebljal angleško trmoglavost in upornost in še danes uživa med Angleži velik ugled,ravno tako pa njihova RAF(kraljeve zračne sile),katerih član je nekoč bil.
To je samo nekaj glavnih podatkov o letalu-ne mi zamerit mojega navdušenja,ampak ko o tem letalu prebereš res čisto vse tako kot sva midva z Davidom-ti enostavno nekaj reče da moraš narest model.
Nama je takrat žal zmanjkalo cajta,zadnjič pa sem na netu izbrskal po mojem občutku res dober načrt.Samo upam lahko da bo model tudi dobro letel.Tako,da bo za mojo in- tvojo dušo David.
Kar se pa tiče tehnologije je pa tako kot vse šlo zeeelo naprej.Hhmm-pista ja.Jaz bi že z lepo travnato bil zadovoljen.Eno vijugasto asfaltno že imamo(beri cesto na Ledinci)ampak sem jo uporabil enkrat za normalni in enkrat za zasilni pristanek.
David model ne bo glih tako trdno delan kot sva jih midva,ker bi bili potem že problemi s težo-že tako ne vem kako bo.
Za vse imam še en zlata vreden nasvet,ki ga midva takrat nisva najbolj upoštevala,namreč pri samogradnji modelov nikoli ne hiti,bodi karseda natančen (ne picajzlast) in trikrat premisli preden nekaj zlimaš-ker se to potem v zraku obrestuje.
Glede foruma lahko rečem samo to,da se ga od začetka nisem mogel privadit,zdaj pa ko se ja zadeva zelo razširila po obsegu tem mi je pa praktično nepogrešljiv-vsa zahvala gre Lupeku,ki ga je odprl nekaj pa so z idejami prispevali tudi sami člani.
V glavnem David ti kar pridi pogledat stvar,samo zdaj še ni veliko za videt ker je vse skupaj še bolj na začetku.
Lp,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
Lupek
Administrator foruma

Pridružen/-a: 08.07. 2006, 22:34
Prispevkov: 1003
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
01 Feb 2008 23:04 |
|
David: No me veseli, da si se tud ti mal oglasu na temle našmu forumu. Sva z Aljažem že večkrat govorla o tem, da sta z Matjažem včasih modelarla, pa ni nakol tku nanesl de bi lahk na to temo kakšno debato užgal.
Sicer pa ponavad v temo "Napoved letenja na Ledinici" napišemo kdaj gremo letet, tku de nas lahk prideš kej objeskat. Če boš tev, ni hudič da bom ene tuk usposobu tud muj leteč kril, da boš lahk probau če so razmere u zrak enake kot leta 1994
Matjaž: Kar se tiče tega foruma pa morem rečt de tud mene veseli, da je zaživu in da se kr pogost objavlja. Upam de bo tku še naprej.
Mimogrede.... Če imata mogoče kakšne slike od vajinih začetkov, modelov, letenja, bi jih bilo zanimivo pokazat na forumu. Da tud ostali mal vidmo kak se je modelarl pred 14 leti.
Lp: Luka |
|
|
|
 |
David
Pridružen/-a: 31.01. 2008, 20:55
Prispevkov: 6
|
Objavljeno:
03 Feb 2008 19:35 |
|
Ja res so bili to lepi časi!! Edini znaki modelarstva v Žireh, v tistmu cajtu, so bili pr Gluhiju (ata Gluhi), k je imel neko cessno in eno predpotopno RC napravo. Sm letu pa ni neč, no vsaj midva ga nisva vidla.
Kar se pa naj tiče in najinih modelov je blo pa tko, d so se naju še krti po Ledinc al pa fuzbal placu bal. Razlog njihovega strahu je bil v tem, da sva model večkrat zabila tok v zemljo, d je bil trup do krila zarit v zemljo :D
Lupek, definitivno bom spremljal forum in ob prvi šansi prletim na ledinco. No, sj vidu sm vas že večkrat na Ledinc, sm takrat sm imel glih trening v Žepanovn kot in pol ves prešvican nism hotu ke hodt.. Si bom pa res vzel čas in bm pletu!!!!
Pa velik lepga vremena!!!! |
|
|
|
 |
Vinny
Super modelar

Pridružen/-a: 15.07. 2006, 20:55
Prispevkov: 432
Kraj: Žiri
|
Objavljeno:
01 Mar 2008 23:38 |
|
Takole-najprej lep pozdrav vsem.
Po dolgem cajtu lahko pokažem spet malo napredka.
Sicer ne bo veliko videti,ampak vseeno.
Najprej sliki repnega dela:
Smerno krmilo (ki pa še ni dokončno obdelano in brez pantov)
Višinsko krmilo (sicer obdelano v celoti samo brez pantov)
Tukaj prilagam še par slik glavnega krila,ampak to je res samo osnovna konstrukcija brez zadnjega in sprednjega roba-skupek reber in letvic
Centralni del krila:
Leva polovica krila:
Desna polovica krila:
Takole pa izgleda zloženo skupaj-za boljšo predstavo
Ko bo kaj novega pa spet objavim.
LP,Matjaž  |
_________________ FLYING IS FIGHT AGAINST GRAVITY |
|
|
 |
David
Pridružen/-a: 31.01. 2008, 20:55
Prispevkov: 6
|
Objavljeno:
03 Mar 2008 17:02 |
|
|
|
 |
|
Pojdi na stran 1, 2, 3, 4, 5, 6 Naslednja
|
Poglej naslednjo temo
Poglej prejšnjo temo
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu |
MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.
|